Μερικές εταιρίες προσφέρουν multi leg ταξίδια , right out of their website. Η Aegean και η Ολυμπιακή δεν είναι μια απ'αυτές. Για την ακρίβεια οι περισσότερες δεν είναι.
Οπότε, καταλήγεις σε συμβατικές λύσεις - που μπορεί στο τέλος να σου βγουν και πιο συμφέρουσες.
Πρώτη επιλογή είναι οι Πολύ-φθηνές-για-να-μπορείς-να-τις-εμπιστευτείς-πλήρως-αερογραμμές. Παραδείγματα: Virgin, Tuifly, Germanwings, EasyJet. Δεν έχουν όλες τα ίδια προβλήματα, αλλά, κάπως πρέπει να βγάζουν τα σπασμένα... Μερικές από τις παραξενιές τους?
- Δεν παίρνεις refund σε ακύρωση πτήσης. Ούτε μεταβίβαση σε άλλο άτομο. Ούτε αλλαγή προορισμού. Μόνο αλλαγή μέρας πτήσης + κάποιο rebooking fee).
- Οι θέσεις είναι όποιος προλάβει κάθεται. ΟΟΟΟΧι, το να πας 4 ώρες πιο πριν στο αεροδρόμιο, ή να κάνεις e-check-in, δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει μια συγκεκριμένη θέση.
- Έχει διαφορά αν δηλώσεις από πριν ότι θα μεταφέρεις έξτρα βάρος (από τα συνηθισμένα 20 κιλά) ή αν πας στην παράδοση αποσκευών. Μεγάλη...
Δεύτερη επιλογή είναι οι σχετικά ακριβές (έως πολύ) παραδοσιακές. Κλασσικά πράγματα εδώ. Κλείνεις την πτήση σου, στο check-in ή σε μερικές περιπτώσεις και πιο νωρίς κλείνεις τις θέσεις σου. Τέλεια. Εκτός και αν είσαι last minute passenger, που μάλλον θα χρειαστείς mucho moneda (lufthansa και KLM οι μεγάλοι άρπαγες, με 900 ευρώ γιατί ξεμένει μόνο buisness class).
Τρίτη επιλογή: κάνεις mix. Δεν κατάφερα να βρω ως τώρα ένα ΚΑΛΟ εργαλείο - fare finder, που να μου βγάλει ένα itinerary με διαφορετικές εταιρίες, διαφορετικών alliances και να μπορείς να καθορίσεις πλήρως το ταξίδι σου ως προς τους προορισμούς. Κρίμα. Γιατί έτσι η τρίτη επιλογή γίνεται "Ψάξε τα πάντα μόνος σου, και έλπιζε να φτάσουν οι αποσκευές σου too - άρα μην πετάξεις με την british airways".
Το οποίο με έκανε να καταλήξω σε μερικά συμπεράσματα
- Η aegean εξακολουθεί να είναι η καλύτερη ελληνική εταιρία.
- Η lufthansa και η KLM καταφέρνουν και ζητάνε τα διπλάσια λεφτά, για ίδια θέση, με την Alitalia, για πτήση operated by Alitalia. Απατεώνεεεες...
- Ποτέ μην κλείνεις πτήση με φτηνή εταιρία, αν δεν είσαι σίγουρος ότι πραγματικά θα πετάξεις με εκείνη την πτήση.
- Czech Airlines rulez. Για πολλούς λόγους. Ένας απ'αυτούς ότι έχουν ανθρώπινες ώρες, ενώ άλλες ξημερώματα (τουλάχιστον για τις διαδρομές μου).
- Εντυπωσιακό feature. Η Austrian Airlines σου στέλνει και ένα .vcs αρχείο. Το κάνεις import στο calendar πρόγραμμα σου, και voila! εμφανίζεται η μέρα και η ώρα πτήσης. It's the little things that matter.
2 comments:
Χμ... να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω σε πολλά από αυτά...
Πιστεύω ότι όσα γράφεις είναι από το σοκ της ανακάλυψης του online booking. Welcome :)
Θα τα γράψω όσο πιο σύντομα μπορώ:
*Πολύ-φθηνές-για-να-μπορείς-να-τις-εμπιστευτείς-πλήρως-αερογραμμές. Παραδείγματα: Virgin, Tuifly, Germanwings, EasyJet.
Χμ... διαφωνώ, ειδικά για τις συγκεκριμένες που αναφέρεις. Το ότι είναι φθηνές δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα πέσει το αεροπλάνο (οοο ναι το έχω ακούσει αυτό), ότι θα σου χάσουν τις αποσκευές, ότι η πτήση θα καθυστερήση 7429587 ώρες και θα προσγειωθεί τελικά στην Καμπότζη ή ότι το φαγητό που θα σου προσφέρουν θα είναι χαλασμένο.
Όλα αυτά είναι απλά προκαταλήψεις ή απόψεις ατόμων που προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις χαμηλές τιμές των εισιτηρίων.
Προβλήματα που έχουν οι "φθηνές" εταιρίες μπορούν κάλλιστα να έχουν και οι ακριβές.
Για παράδειγμα να αναφέρω ότι στα 7 χρόνια που ταξιδεύω τακτικά αεροπορικώς, η μόνη εταιρία που μου καθυστέρησε αποσκευές ήταν η Lufthansa ενώ αυτή που με άφησε νηστική μια ολόκληρη μέρα ήταν η Alitalia (απεργία catering ενώ είχα 3 πτήσεις για Ελλάδα: σύνολο 12,5 ώρες στον δρόμο). Χμ... και αν δεν κάνω λάθος αυτές θεωρούνται και από τις γνωστές εταιρίες, όχι? (ας μην αρχίσουμε την συσχέτιση της aegean με την ολυμπιακή αυτήν την στιγμή... :D ).
Ενώ αντίθετα, δεν είχα κανένα πρόβλημα με εταιρίες όπως Lot (πολωνικές αερογραμμές) ή Malev (ούγγρικες αερογραμμές).
Απλά το θέμα είναι ότι όταν ταξιδεύεις με μια γνωστή εταιρία σε προδιαθέτει ότι όλα θα πάνε καλά... (λανθασμένα ή όχι).
Για τις "φθηνές" εταιρίες αναφέρεις ότι:
*Δεν παίρνεις refund σε ακύρωση πτήσης.
Εεεε... με τις περισσότερες δεν παίρνεις refund. Και σε όσες ισχύει, πρέπει να πληρώσεις cancellation insurance, ενώ αν έρθει η στιγμή που θα πρέπει να ακυρώσεις την πτήση, πρέπει να αποδείξεις ότι είσαι ελέφαντας (όχι, δεν ξέχασα το "δεν").
*(δεν παίρνεις...)Ούτε μεταβίβαση σε άλλο άτομο. Ούτε αλλαγή προορισμού.
Με καμία εταιρία δεν μπορείς να το κάνεις αυτό.
*(παίρνεις...) Μόνο αλλαγή μέρας πτήσης + κάποιο rebooking fee).
Ναι, αυτό ισχύει με τις περισσότερες. Αλλά αν έχουν διαφορετικές κατηγορίες εισιτηρίων (όπως π.χ. η Swiss) και επιλέξεις την φθηνότερη, δεν έχεις ούτε δικαίωμα αλλαγής πτήσης.
*Οι θέσεις είναι όποιος προλάβει κάθεται.
Αυτό γίνεται σχεδόν σε όλες τις εταιρίες. Τους τελευταίους μήνες μερικές εταιρίες μόνο πρόσθεσαν το να μπορείς να διαλέγεις την θέση σου από πριν (sterling, malev, όπου στην περίπτωση της sterling πληρώνεις extra για να διαλέξεις την θέση σου).
Επίσης δεν ισχύει το "όποιος προλάβει κάθεται" που λες διότι το να κλείνεις εισιτήριο με αεροπορική εταιρία δεν είναι το ίδιο με το να κλείνεις εισιτήρια για να ταξιδέψεις με το τοπικό ΚΤΕΛ. Φυσικά και κάθεσαι, απλά αν κάνεις check-in μισή ώρα πριν την πτήση, είναι δύσκολο να μπορείς να ζητήσεις από την υπάλληλο να σε βάλει σε θέση δίπλα στο παράθυρο ή στον διάδρομο.
*ΟΟΟΟΧι, το να πας 4 ώρες πιο πριν στο αεροδρόμιο, ή να κάνεις e-check-in, δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει μια συγκεκριμένη θέση.
Φυσικά. Γιατί αν πας 4 ώρες πιο πριν στο αεροδρόμιο δεν θα έχει ανοίξει καν το check-in και θα περιμένεις τζάμπα :P
Από την άλλη αν πας 1-1,5 ώρα πριν την πτήση, μπορείς να ζητήσεις από την υπάλληλο να σε βάλει σε συγκεκριμένη θέση όπως είπα παραπάνω ή μπορείς να κάνεις αυτόματο check-in στο αεροδρόμιο (αν υπάρχει τέτοια δυνατότητα) και να επιλέξεις εσύ την θέση σου. Δεν έχω εμπειρία με ηλεκτρονικό check-in οπότε δεν μπορώ να σου πω tips για αυτό.
@Εκτός και αν είσαι last minute passenger, που μάλλον θα χρειαστείς mucho moneda (lufthansa και KLM οι μεγάλοι άρπαγες, με 900 ευρώ γιατί ξεμένει μόνο buisness class).
Όχι απαραίτητα. Αυτό που παίζει περισσότερο είναι αν είναι last minute σε high season ή όχι.
*Ποτέ μην κλείνεις πτήση με φτηνή εταιρία, αν δεν είσαι σίγουρος ότι πραγματικά θα πετάξεις με εκείνη την πτήση.
Nah...
Αυτό γίνεται σε extremely low budget εταιρίες η οποίες συνήθως έχουν πτήσεις charter που τους επιτρέπουν να είναι πιο ευέλικτες και όχι εταιρίες που πετούν τακτικά.
Anyway... μεγάλη συζήτηση άνοιξες και έχω να γράψω πιο πολλά αλλά ήδη μου βγήκε το comment σεντόνι...
Ελπίζω μετά από αυτό το comment να με αντιπαθείς όσο πριν (όχι περισσότερο).
Καλό ταξίδι!
Πρόσθεσες προκαταλήψεις που υπάρχουν σε αυτά που έγραψα. Δεν έχω αναφέρει τίποτα από αυτά που γράφεις στην πρώτη -μεγάλη- παράγραφο σου :D. Η χειρότερη εταιρία για χάσιμο αποσκευών είναι η British Airways. Ειδικά τώρα με το terminal 5 του Heathrow :D
Anyway, με την germanwings πχ, δεν χρειάζεται να ανυσηχείς για το φαγητό, καθώς αν δεν πληρώσεις extra δεν σου φέρνουν τίποτα :D. Δες λίγο την "Speedy Boarding"υπηρεσία της easyjet. Δεν ξέρω, ο τρόπος που το παρουσιάζουν με κάνει να πιστεύω ότι σε αμολάνε από το λεοφωρείο και κάθεσαι όπου βρεις (εντάξει, υπερβολικό)
Οι περισσότερες "μεγάλες" εταιρίες έχουν τη δυνατότητα refund, σε κάποιο λογικό πλαίσιο, έστω κρατώντας κάποιο "πρόστιμο"... Όπως και έχω αλλάξει προορισμό με Ολυμπιακή. Για τις ακυρώσεις λένε μέχρι 2 μέρες πριν έχεις "τόσο" πρόστιμο, και πιο μετά έχεις "τόσο" πρόστιμο.
Εντάξει, η μεταβίβαση μετά θα γινόταν μαύρη αγορά....
To "όποιος προλάβει κάθεται" ήταν για το θέμα της επιλογής θέσης. Με echeck-in σου δίνεται η δυνατότητα να διαλέξεις σε ποια θέση ακριβώς θα καθίσεις. Heck, με την Austrian αυτό το κάνεις κατά το booking! Εγώ διάλεξα θέση 1 βδομάδα πριν. (Μακράν καλύτερες θέσεις είναι αυτές στις εξόδους κινδύνου - άπλετος χώρος για πόδια!)
Το κακό είναι ότι τώρα μου έμεινε αμανάτι ένα εισιτήριο Θεσσαλονίκη - Στουτγάρδη, που θα πληρώνω rebooking fees μέχρι να το χρησιμοποιήσω...
Post a Comment